Kāršu spēles STEERING noteikumi
Kāršu spēle Carriage ir pazīstama jau izsenis, un, iespējams, nav neviena cilvēka, kas par to nebūtu dzirdējis. Ja nezināt, kā to spēlēt, vienkārši pajautājiet saviem vecākiem vai vecvecākiem – viņi jums par to visu pastāstīs. Vai arī, protams, izlasiet šo rakstu un sāciet mācīt to spēlēt visiem, kas to nezina, paši.
Kāršu spēle “Kāršu pārvadāšana” nav sarežģīta, taču tā noteikti neļaus jums garlaikoties, jo prasa stratēģisku domāšanu. Ja saņemsiet spēlētājus, kuri ir ļoti ieinteresēti uzvarēt, var izvērsties sīva un aizraujoša cīņa!
Kādam vecumam ir piemērota šī spēle? Spēlēt var gan bērni, gan pieaugušie.
Cik cilvēku var spēlēt? Šī ir kāršu spēle diviem, trim vai četriem (2/3/4) spēlētājiem.
Cik kāršu man būs nepieciešams? 24 kāršu komplekts.
Kā izvairīties no zaudējumiem? Izmetiet visas savas kārtis pēc iespējas ātrāk.
No kurienes es varu sākt spēlēt Kravas?
Spēlei ir nepieciešams 24 kāršu komplekts, kurā kārtis ir sakārtotas šādā secībā: devītnieks, desmitnieks, dūzis, dāma, karalis, dūzis. Spēlētājiem jāsēž aplī. Dīlerim ir jāsadala kārtis tā, lai katrs spēlētājs saņemtu vienādu kāršu skaitu. Piemēram, ja spēlē divi, jums jāsaņem 12 kārtis, ja spēlē trīs, jums jāsaņem 8 kārtis, bet, ja spēlē četri, jums jāsaņem 6 kārtis. Šajā spēlē katram spēlētājam ir jābūt trumpiskai kartei, ko viņš izvēlas pirms spēles sākuma. Trumpis tiek izvēlēts no šādiem kāršu veidiem: trefles, vīni, sirdis un bungas.
Ja Jūs spēlējat ar divām vai trim, atlikušos neizvēlētos trumfus sauc par brīvajām kārtīm, tā sauktajiem neviena trumfiem, bet, ja Jūs spēlējat ar četrām, tad brīvu trumfu nav.
Sāksim!
Kad kārtis ir izdalītas, spēle sākas ar to, ka visiem spēlētājiem, kuriem ir deviņas kārtis, tās jāizmet uz galda. Pēc tam tās tiek apmainītas, un katrs spēlētājs paņem sava izvēlētā trumfa veida deviņnieku. Tas ir nepieciešams, lai nodrošinātu, ka katram spēlētājam ir mazākais sava veida trumpis. Neaizmirstiet par kāršu rangiem – zemākais trumpis ir deviņnieks, bet augstākais – dūzis.
Sirds dūzis un sirds deviņnieks – augstākais un zemākais sirds trumpis
Pēc tam kārtis tiek mestas pulksteņrādītāja rādītāja virzienā. Pirmais kārtis met spēlētājs, kas atrodas pa kreisi no dīlera. Viņš var mest jebkuru kārti. Iedomājieties, ka uz ruļļiem ir desmitnieks. Jums pretī jāizmet jebkura lielāka tāda paša veida karte, šajā gadījumā – bungas. Ja jums nav nevienas bungu kārtis, tad jums jāizmet jebkurš no saviem trumfiem. Ja jūsu trumpis ir, piemēram, trejači, tad jūs varat pret trejaču desmitnieku mest trejaču devītnieku, trejaču desmitnieku, džeku, dāmu, karali vai dūzi. Ja Jums tiek izdalīti Jūsu kārts trumpi, Jums ir jākontrarē ar Jūsu augstāko trumpi. Kad esat kontrējis, jums ir jānoliek kaudzītē vēl viena kārts, lai to varētu kontrēt persona, kas atrodas jums pa kreisi. Jebkuru kārti var izmest.
Ja gadās, ka tad, kad ir jūsu kārta, jums nav ne augstākas atmetamās kārtis, ne sava veida trumfa, jums visas savas kārtis ir jāpaņem, tā sakot, “mājās”. Tad jūs vairs nevarat mest karti cilvēkam pa kreisi – kamēr jūs cenšaties samierināties ar savu rokā paņemto kāršu kaudzi, to darīs jūsu kaimiņš pa kreisi, un tā tālāk pulksteņrādītāja kustības virzienā.
Vēl viena nianse ir tāda, ka, ja jums izdalītā kārts ir tāda paša veida kā spēlētāja pa kreisi esošā spēlētāja trumpis, tad jums ir jāatbild tikai ar savu trumpi. Piemēram, ja jūsu kreisā kaimiņa trumpis ir vīns un jūsu labais kaimiņš jums met vīna puiku, pat ja jums ir augstāka vīna kārts, jūs nevarat kontrēt ar vīna kārti. Šādā situācijā jums būtu jāizmet sava veida trumpis. Bet ko darīt, ja jums nav sava veida trumpja? Nu, te atkal ir tas “n” vārds… Jā, jums visas savas kārtis ir jāņem “mājās”.
Kā izvairīties no ratiņu zaudēšanas?
Ratiftingā nav uzvarētāja, ir tikai viens zaudētājs. Spēlētāji, kuri izlozē visas savas kārtis, izvairās no zaudējuma. Zaudētājs ir tas, kura rokās nonāk visa kāršu karote. Lai gan ratiņi… Zaudētājs parasti no jauna izlozē visu kārtis un cenšas izlīdzināt zaudējumus.
Spēle var būt pilnīgi neinteresanta un īslaicīga, ja visi spēlētāji izmet savas kārtis un nemaz nemēģina uzvarēt. Tomēr, ja visi ieslēdz stratēģiskās domāšanas pogu un domā, kā likt pretiniekam paņemt kārtis “mājās”, pirms tās izmet, spēle var kļūt ļoti interesanta. Tāpēc ir vērts sekot līdzi spēlētāju darbībām, analizēt viņu rīcībā esošās kārtis un censties panākt tīru uzvaru. Galu galā, jūs taču nevēlaties vilkt smagu ratiņu, pilnu ar kārtīm, vai ne?