Kāršu spēles WAR noteikumi
Daudziem no jums KARAS, iespējams, bija viena no pirmajām kāršu spēlēm, ko spēlējāt bērnībā. Un ne velti – vienkāršie, viegli saprotamie Karas noteikumi ļauj bērniem viegli apgūt kāršu spēles nianses.
Spēle palīdz izprast kāršu rangu kārtību, attīsta pacietību un māca ievērot noteikumus. Kāršu spēles pieaugušajiem var būt diezgan garlaicīgas, bet, ja vēlaties atpūsties un dot smadzenēm atpūtu, KARAS ir tieši jums piemērota kāršu spēle. Vai varbūt jūs nolemjat atklāt stratēģiju, kā uzvarēt spēli? Tas noteikti ir iespējams, tikai esiet uzmanīgi – tas tiek uzskatīts par krāpšanos.
Spēlētāju vecums: no 5 gadiem līdz neierobežotam.
Spēlētāju skaits: neierobežots.
Kartes: visa – 52 kartes.
Spēles ilgums: 10-40 minūtes vai tik ilgi, cik vēlaties.
Kas uzvar? Spēlētājs, kurš savāc visas spēļu kārtis.
Kāršu izdalīšana
Kāršu skaits vienai personai ir atkarīgs no spēlētāju skaita. Svarīgākais ir sadalīt kārtis tā, lai katrs spēlētājs saņemtu vienādu kāršu skaitu. Paturiet prātā, ka, jo vairāk spēlētāju, jo mazāk kāršu saņemsiet un jo īsāka būs spēle.
Kad dīleris ir izdalījis kārtis, spēlētāji nedrīkst uz tām skatīties. Novietojiet kārtis ar seju uz leju blakus sev un gatavojieties cīņai!
Spēle sākas!
Spēle sākas, kad dīleris no savas kāršu kaudzes izņem augšējo kārti un novieto to galda vidū ar augšu uz augšu. Pārējiem spēlētājiem ir jādara tas pats, novietojot savas kaudzes augšējo kārtiņu blakus tai. Šajā spēlē labākās kārtis ir tās, kurām ir visaugstākā vērtība. Kārtis izspēlē šādā secībā (no zemākās līdz augstākajai): divnieks, trejacis, četrinieks, piecinieks, sešinieks, septiņinieks, astoņinieks, deviņinieks, desmitnieks, džeks, dāma, karalis, karalis, dūzis, džokers. Kāršu krāsai un veidam nav nozīmes.
Tādējādi kaujā uzvar tas spēlētājs, kura atklātā kārts ir augstākā ranga. Apsveicam, jūs varat paņemt kaujā iesaistīto pretinieku kārtis un novietot tās atsevišķā kaudzītē blakus sev. Taču nevajag pārāk priecāties – jūs uzvarējāt kaujā, nevis karā!
Karš!
Karš sākas, kad diviem vai vairākiem spēlētājiem ir vienādas kārtis. Lai spēlei piešķirtu vairāk enerģijas, var skaļi kliegt, kad tiek novietota viena ranga karte: “Es pasludinu jums karu!”.
Spēlētāji, kuriem ir izdalītas vienādas kārtis, sāk karu, un pārējie spēlētāji to vēro. Karavīram ir jānovieto viena kārts no savas galvenās kaudzītes ar seju uz leju uz savas ar seju uz augšu vērstās kārts un vēl viena ar seju uz augšu vērstā kārts uz augšu. Spēlētājs, kura augšējā uz augšu novietotā kārts ir augstāka ranga, uzvar karā un var paņemt visas karā iesaistītās kārtis – gan ar augšu, gan ar leju novietotās. Tāpat kā pēc uzvarētas kaujas, tās ir jānovieto sakauto kāršu kaudzītē.
Ja atklājas, ka uz augšu un uz leju novietotajām kārtīm atkal ir vienāds vērtējums, jāsāk jauns karš. Acīmredzot karš var turpināties ļoti ilgi, tāpēc šajā spēlē ir nepieciešama pacietība. Tā ir īpaši nepieciešama, ja jūs neesat karā un jums ir jāgaida, kamēr citi spēlētāji noskaidros, kurš ir spēcīgāks.
Spēles beigas
Ja spēles laikā Jūsu galvenajā kāršu kaudzītē beigsies kārtis, neuztraucieties, Jūs vēl neesat zaudējis – Jums ir jāturpina spēlēt ar Jums izdalītajām kārtīm. Novietojiet jaunās kārtis atsevišķā kaudzītē. Pirms sākat spēlēt ar pārtriektajām kārtīm, kārtīgi samaisiet kārtis, taču pirms tam konsultējieties ar pārējiem spēlētājiem, jo daži “Kara” noteikumi aizliedz šo kāršu maisīšanu. Ņemiet vērā, ka, vienojoties par kāršu samaisīšanu, samazināsies krāpšanas risks.
Spēle ir beigusies, kad viens no spēlētājiem ir savācis visas spēles kārtis. Bieži vien karš beidzas, kad kāds no spēlētājiem padodas. Iedomājieties, ka jūsu rīcībā ir tikai zemākas kārtis un jūsu pretinieks ir savācis labākās kārtis. Cik ilgi vēl vēlaties cīnīties veltīgā karā, ja jūsu uzvaras nav pat pie apvāršņa?
Kā uzvarēt karā?
Kāršu spēle WAR ir nejaušības spēle, kurā veiksme nav atkarīga no jums. Jums nav nekādas kontroles pār spēli, jums vienkārši brīvi jāļaujas plūsmai. Ja vien… krāpšanās. Visvienkāršākais veids, kā krāpties, ir tad, ja jūs un jūsu spēlētāji nolemjat izcīnītās kārtis novietot nevis atsevišķā kaudzītē, bet gan galvenās kaudzītes apakšā. Tad nebūs tik acīmredzami, ka esat samaisījis kārtis saskaņā ar stratēģiju, nevis tādā secībā, kādā tās bija uz galda.
Ja visi spēlētāji savas kārtis novieto vienādā secībā vai ja tās ir samaisītas, spēle var turpināties ļoti ilgi. Tomēr spēlētājam, kurš apzināti maina kāršu secību, būs ievērojamas priekšrocības. Pastāv teorija, ka kārtis jānovieto šādā secībā: augstas, zemas, zemas, augstas, zemas, zemas, zemas, zemas, augstas un tā tālāk. Vai varbūt jūs mēģināsiet atklāt savu uzvaras stratēģiju?
Ja gatavojaties mācīt bērniem spēlēt “Karu”, izlemiet, vai ieaudzināt viņos ideju, ka krāpšanās ir nepareiza, vai arī ļaut viņiem eksperimentēt un atrast veidu, kā uzvarēt spēlē. Ja neļaujat krāpšanos, brīdiniet viņus būt modriem un vērot pretinieku roku kustības – jūs nezināt, vai visi spēlētāji ir vienlīdz godīgi. Lai kā arī būtu, ir skaidrs, ka šī spēle var būt jautra un attīstīt loģisko domāšanu.
Spēle bez gala?
Jā, tas patiešām ir iespējams. Bet tā, visticamāk, nenotiks, lai gan spēle bieži vien patiešām šķiet bezgalīga. Un, ja jūs tomēr beigsiet spēlēt, šķiet, mūžīgi, tas būs patiešām rets notikums, par kuru ir vērts runāt Facebook vai Instagram. Ir pierādīts, ka starp diviem spēlētājiem ir kāršu kombinācija, kurai nav gala. Tomēr iespēja, ka tā notiks, ir niecīga. Tomēr novēlam, lai jūs neiekļūstat nebeidzamajā “karā” un lai viens no spēlētājiem beidzot izbauda savu uzvaru!