ACMA piemēro Tabcorp AU$4 miljonu sodu par 5700 nelikumīgiem mārketinga ziņojumiem
Austrālijas lielākajam derību uzņēmumam Tabcorp Holdings piespriests ievērojams naudas sods – 4 003 270 AUD (aptuveni 2,6 miljoni ASV dolāru) – par Austrālijas surogātpasta likumu pārkāpumiem.
Austrālijas Komunikāciju un mediju iestāde (ACMA) norādījusi, ka uzņēmums ir pārkāpis Spam Act 2003, nosūtot vairāk nekā 5700 nelikumīgu mārketinga e-pastu saviem VIP klientiem.

Satura rādītājs
Kas notika nepareizi?
Pārbaudē ACMA atklāja, ka laikā no 2024. gada februāra līdz maijam Tabcorp nosūtīja:
2598 SMS un WhatsApp ziņas bez iespējas atteikties no turpmākās saziņas, kas ir pretrunā ar spēkā esošajiem surogātpasta likumiem.
3148 ziņojumi nosūtīti, nenorādot sūtītāju.
11 ziņojumi adresātiem, kuri tos nepieprasīja.
ACMA pārstāve Samanta Jorka (Samantha Yorke) uzsvēra, ka pārkāpumi ir nopietni, jo Tabcorp ir viens no pazīstamākajiem zīmoliem azartspēļu nozarē. Viņa norādīja:
“Šī ir pirmā reize, kad esam konstatējuši surogātpasta pārkāpumus azartspēļu operatora VIP programmā.”
VIP programmas nereti mērķē uz neaizsargātiem cilvēkiem, kuri nav lielākie spēlētāji, bet var zaudēt ievērojamas summas.
Jorka piebilda, ka surogātpasta noteikumi attiecas uz visiem, neatkarīgi no tā, cik “ekskluzīva” vai “mērķēta” šķiet kampaņa. Viņa arī uzsvēra, ka azartspēļu uzņēmumiem jāciena klientu vēlmes, īpaši attiecībā uz mārketinga ziņām, piemēram, par bonusiem, depozīta dubultošanu vai ielūgumiem uz īpašiem pasākumiem.
Tabcorp apņēmība mainīties
Lai uzlabotu savu mārketinga praksi, Tabcorp ir izstrādājis trīs gadu stratēģisko plānu. Tas paredz:
Reklāmas materiālu pārskatīšanu un darbinieku apmācību efektīvā un atbilstošā tiešā mārketinga jomā.
Tabcorp būs jāiesniedz detalizēts ziņojums katrus trīs mēnešus, kā arī jānodrošina sūtītāja identifikācija visos nākotnes ziņojumos.
Uzņēmumam jārespektē klienti, kuri ir lūguši neturpināt saziņu.
Jorka uzsvēra:
“Kad cilvēki izvēlas nesaņemt ziņojumus, uzņēmumiem ir jāievēro viņu lēmums.”
ACMA mērķis ir veicināt caurskatāmu un godīgu mārketingu visās nozarēs.
Pieaug spiediens uz azartspēļu regulējumu
Šīs darbības ir daļa no plašāka procesa, lai pastiprinātu uzraudzību pār azartspēļu nozari un nodrošinātu lietotāju aizsardzību pret nelikumīgām reklāmām.
Pēdējo 18 mēnešu laikā ACMA ir uzlikusi sodus par vairāk nekā 16,9 miljoniem AUD.
Valdība paliek nelokāma — uzņēmumi, kas ignorē noteikumus, saņem sodu, tāpēc nozarei jāievēro prasības.
Tabcorp jau iepriekš ir iekļuvis līdzīgos skandālos.
Pagājušajā gadā Viktorijas Azartspēļu un kazino kontroles komisija piesprieda Tabcorp 4,6 miljonu ASV dolāru naudas sodu. Problēma radās tāpēc, ka uzņēmums nespēja pienācīgi izglītot savus darbiniekus par to, kā pareizi spēlēt spēles, un turpināja sūtīt reklāmas personām, kuras bija lūgušas tās nesaņemt.
Tāpat 2024. gadā Tabcorp saņēma sodu par derību noteikumu pārkāpumiem tiešraides spēļu laikā. Tas liecina, ka uzņēmums joprojām nespēj pilnībā ievērot noteikumus.
Tikmēr ACMA aktīvi vēršas pret nelicencētām tiešsaistes azartspēļu platformām, kas pārkāpj Interactive Gaming Act 2001.
Nesen ACMA aizliedza tādas vietnes kā Casiny, CoinPoker, Crown Play, Fafabet9, SlotFred, Smart 93 un Vigour Spin.
Lai ierobežotu austrāliešu piekļuvi šīm vietnēm, ACMA lūgusi interneta pakalpojumu sniedzējiem (ISP) tās bloķēt.
ACMA kopš 2019. gada ir sasniegusi ievērojamus rezultātus:
No tirgus izņēmis 220 nelikumīgas pakalpojumu vietnes.
Bloķējis 1251 nelegālu azartspēļu un ar tām saistītu vietni.